(in Dutch) godverdomse Geniaal

Dimitri Verhulsts gratis boek Godverdomse dagen las ik gisteren uit, en god wat heb ik ervan genoten… Ik ben geen boekrecensent, maar het sappige Vlaams van verhulst, gecombineerd met de zwartgallige humor die als een rode draad doorheen het boek loopt, maakt dat dit een van de beste boeken is die ik sinds ‘n tijd gelezen heb.

In 286 pagina’s de evolutie van de mensheid schetsen, je moet het maar doen. Het knappe aan Verhulst is dat hij soms erg kleine dingen naar voor brengt als belangrijk, zoals de ontwikkeling van de spiegel. Het is zo banaal, maar wellicht zo veelzeggend voor wat ons onderscheidt als menselijk ras.

Nu goed, al te diepzinnig wil ik er niet over doen, maar ik wil wel nog even kwijt dat de laatste zin prachtig is gevonden. Zij die daar nog niet geraakt zijn, hebben meteen iets om naar uit te kijken.

Explore posts in the same categories: Bookworm Wednesday

Tags: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

One Comment on “(in Dutch) godverdomse Geniaal”

  1. _Winters Says:

    waren wel maar 186 pagina’s, maar allen godverdoms briljant geschreven.


Leave a Reply

